נשימה נכונה

Yoga meditation

כולנו יכולים לראות סביבנו, וגם בעצמנו, אנשים שסגנון החיים להם לקוי במידה זו או אחרת. חלק מעשנים, חלק אוכלים בלי חשבון מזון משמין ולקוי תזונתית, חלק עובדים קשה מדי וחיים תחת נטל מתמיד מאמץ וחוסר מנוחה. יחד עם זאת, בואו נודה על האמת, שגם אנשים אשר בריאותם אינה מושלמת יכולים בהחלט לחיות חיים שמחים ומאושרים כל עוד לא נוצר משבר בריאותי קריטי.

האוויר שאנו נושמים הוא מקור האנרגיה הזמין והמידי ביותר לשמירה על החיים.

אחרי הצורך באוויר באים, בסדר דחיפות יורד, הצורך לשמור על חום גוף המאפשר חיים, הצורך במים, הצורך במזון, הצורך בשינה, והצורך בהיגיינה. בדיוק באותו אופן שצריכה לקויה של מזון, למשל אכילת יתר, או תת תזונה, או צריכה עיקרית של מזונות מאיכות תזונתית ירודה, יכולה להשפיע לרעה על איכות החיים, ובדיוק באותו אופן ששינה לקויה, למשל נדודי שינה כרוניים, או עייפות יתר המביאה לשעות שינה מופרזות, יכולות לפגוע במרוצת הזמן בבריאותנו, כך גם הנשימה שלנו.

נשימה שאינה מודעת, נשימה שאינה מופעלת מהשרירים הנכונים, היא הנשימה של כולנו. למעשה, לא נוכל להבחין כי בריאותנו הושפעה מ "מחסור בנשימה" משום שאין לנו למי להשוות – כולנו סובלים מנשימה רדודה ולא מודעת. אך תורת היוגה מאמינה כי תרגול קבוע של נשימות איטיות, עמוקות, מודעות, בין אם כתוצאה מפעילות גופנית המעודדת נשימה עמוקה, ובין אם ע"י תגרילי נשימה מיוחדים הנעשים בישיבה או בשכיבה, תרגול שכזה יכול לשדרג את חיי המתאמן, לתת לו בריאות מעולה, חוויה מנטלית של ריכוז גבוהה, של בהירות ושקט במחשבה ובהכרה, ורמות מפתיעות של נמרצות, חיוניות, קלילות ואנרגטיות לאורך היום. 

בשיעורי היוגה ביוגהפוינט אנו מטמיעים את שיפור צריכת האוויר על ידי שילוב נשימה עמוקה עם תנועת הגוף בתרגילי היוגה. כך למשל, המורה עשוי להנחות את הקבוצה שאיפה: ידיים למעלה. נשיפה: ידיים לרצפה. שאיפה: רגל ימין אחורה,..." וכן הלאה לאורך שיעור שלם. בנוסף לכך, בשיעורים וסדנאות מסוימים המורה עשוי ללמד גם תרגילי נשימה מיוחדים הנקראים "פראנאייאמה". בתרגילים אלו לומדים גם לנשום במקצבים ובדרכים מיוחדות וגם לעצור את הנשימה לפרקי זמן קצרים. תרגילים אלו נעשים בישיבה או בשכיבה על הגב.

הצטרפו לשיעור יוגה ביוגהפוינט - פנו אלינו בוואטסאפ או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.